Peugeot US Express | 464
We zitten midden in het jaar 1989 en de wereld is inmiddels overtuigd van het belang van mountainbiken. Peugeot gaat daarin volop mee en biedt een betaalbaar model in de vorm van deze US Express.
Wel met het minimum van wat een fiets tot ATB maakt: goedkope stalen velgen en slechts 15 versnellingen, bediend met niet-geïndexeerde shifters.
Interessant is echter de methode waarmee het frame is gemaakt: doorgaans werden framebuizen aan de buitenkant aan elkaar gelast, maar Peugeot soldeerde de buizen van binnenuit aan elkaar. Deze techniek werd voorheen onder meer gebruikt in de productie van stalen meubels en leidde tot een sterkere en lichtere verbinding tussen framebuizen. Dus toch innovatief...
Spezifikationen
Markenname | Peugeot |
Markenland | France |
Nummer | 464 |
Modelname | US Express |
Model Jahr | 1989 |
Rahmen | Peugeot Special ATB |
Rahmennummer | 0 |
Rahmengröße | 0 |
Rahmengröße (cm) | 0 |
Gabel | Peugeot, staal |
Schalthebel | SR Roots |
Umwerfer | Sachs-Huret |
Schaltwerk | Sachs-Huret Rider |
Bremstyp | |
Bremshebel | Lee Chi |
Bremse vorne | Lee Chi cantilever |
Bremse hintern | Lee Chi cantilever |
Getriebe | |
Typ Getriebe | |
Getriebe (# nummer) | 0 |
Kurbelgarnitur | staal, spieloos |
Kettenblad | staal, 48-38-28 |
Pedale | Jos |
Zahnräder | 5 sp Maillard freewheel |
Vorderradnabe | Maillard |
Vordere Felge | Rigida, staal |
Vorderreifen | 26x2.125 |
Radgröße | 26" |
Sattelstütze | kaars, staal |
Lagerraum | M1 |
Fahrradtyp | |
Empfohlene Nutzung | |
Weiteres Zubehör | |
Farbe | |
Sex | |
Gewicht | 0 |
Material |