Vintage Bike Masters 2023 / 22-24 september

Het Mountainbike Museum is trotse partner van Vintage Bike Masters! Van 22 tot 24 september vieren we één van de eerste internationale kampioenschappen die plaatsvinden in het prachtige Klosters, Zwitserland. Deze regio staat bekend als het grootste MTB-gebied van die tijd, en we zijn vereerd om deel uit te maken van deze historische gebeurtenis.

Het podium van dit kampioenschap is gevuld met iconische namen: Frischi, Bonazzi, Sprich, Daucourt. Deze legendarische rijders hebben de geschiedenis van het mountainbiken gevormd en verdienen onze bewondering. En nu is het tijd om op de originele tracks te rijden en te genieten van de authentieke ervaring!

We zullen de fietsen uit die periode berijden, samen met enkele geweldige persoonlijkheden. Sinds 1994 heeft de Swiss Bike Masters Marathon nieuwe normen gesteld. 120 km met 5000 hoogtemeters waren enorme uitdagingen. Met 4000 deelnemers zijn dit verbazingwekkende aantallen. En de uitzichten zijn adembenemend.

We rijden met onze vintage fietsen op de originele tracks. Onderweg zijn er tal van verzorgingsposten waar heerlijk lokaal eten wordt geserveerd. Klosters was een van de eerste plekken in Europa waar fietsen op trails en kabelbanen werden toegestaan. Het was gastheer van iconische internationale races in de begindagen van het mountainbiken. Het is nog steeds een paradijs voor MTB-liefhebbers van het eerste uur, met veel van de oorspronkelijke paden uit de jaren 90 die ongerept zijn gebleven.

Dit is echt de meest authentieke speeltuin voor een onvergetelijk vintage MTB-festival. Kom en vier met ons de geschiedenis, de sport en de prachtige omgeving van Klosters. Het Popup Mountainbike Museum heet je van harte welkom!